De Tilburgse verleiding

Ik heb deze maand een relatief nieuw team in Tilburg begeleid. Bij de kennismaking hebben deelnemers zich voorgesteld aan de hand van een paar vragen. En een van die vragen die ik voor ze had was: “Als je een koekje zou zijn, wat voor koekje ben je dan en waarom juist dat koekje?” Nooit geweten dat koekjes en persoonlijke dynamiek getypeerd via het gedachtengoed van Insights discovery zo goed samengaan.

Naast de bokkenpootjes, krakelingen, maria-koekjes, kletskoppen en chocochips kwam ook een wat out-of-the-box-antwoord: “Ik ben geen koekje, ik ben patisserie, nl. de Tilburgse Verleiding”. En dat zat ‘m in het volume, het rijk gevulde, de levensvreugde, een tikje over de top, maar oh zo verdomd lekker. Dat laatste heb ik niet bij deze meneer kunnen checken, maar de eerste kenmerken kloppen aardig bij hoe ik hem heb leren kennen.

Tijdens deze dag kwamen de koekjes (naast Insights Discovery) veelvuldig ter sprake bij samenwerkingsissues. Dat heeft dit team aardig vooruitgeholpen, ook in relatie tot hun takenpakket. De dag daarna moest ik weer bij deze organisatie zijn, ditmaal voor een training projectmanagement. ‘De Tilburgse verleiding’ (met Insights geel eerste kleur, groen tweede kleur) kwam een setje eetbare exemplaren voor mij brengen. “Dan weet je waar ik het over heb, voegde hij met een knipoog aan toe.”

Reacties zijn gesloten.